Duplázzák eladásaikat a kínai autómárkák Európában
Egyelőre viszonylag alacsonyak a számok, de jól látható a kínai gyártók előretörése.
Egyelőre viszonylag alacsonyak a számok, de jól látható a kínai gyártók előretörése.
A német kompaktot egy francia kis autó előzte meg.
A legfontosabb itthoni kategóriákat szemléző lista alapján tavaly óta is jó húsz százalékkal lettek drágábbak átlagosan a legnépszerűbb autók.
A félvezetőhiány miatti visszaesés láthatóan inkább a hagyományos autók eladásait érintette.
Tavaly közel 130 ezer új autót helyeztek forgalomba itthon, érdemes átnézni kategóriánként, hogy mekkora az átlagár.
A gázolajjal hajtott személyautók már csak a harmadik helyen állnak az eladásokban.
Európa új gépkocsipiaca a múlt hónapban újabb csökkenést mutatott, már a hetedik egymást követő időszakban – olyan tényezők miatt, mint a dízeltilalom, az általánosan is csökkenő fogyasztói bizalom és a Brexit körüli események.
Folyamatosan bővül a világ újautó-kibocsátása, amelynek két messze legnagyobb felvevője az USA és Kína.
Elképesztően mennek az SUV-k, tavaly már közel 28 millió darabot adtak el belőlük, ami azt jelenti, hogy világszinten minden harmadik új autó ilyen emelt hasmagasságú „terepjáró”.
A Jato nemzetközi autóipari piackutató közzétette rangsorát az öt legnagyobb európai piac elmúlt évi teljesítményéről. A német, brit, francia, olasz és spanyol vevők összesen 10,4 millió gépjárművet vásároltak tavaly, ami a teljes európai volumen 73 százaléka.
A Jato Dynamics adatai szerint októberben 8,07 százalékkal nőttek az autóeladások 2009 októberéhez viszonyítva. A legnépszerűbb márka a Volkswagen, a legnépszerűbb modell a Skoda Octavia volt a múlt hónapban. A legnagyobb visszaesők: a Fiat, a Honda és a Suzuki.
Az európai új autó piac továbbra is az ellentétek színtere, néhány piac nő és egyes modellek sikeresek, míg mások súlyos krízissel küzdenek – derül ki a Jato Dynamics legfrissebb, júliusi elemzéséből. A magyar piac továbbra is a leggyengébb, még a lakosai számát tekintve húszszor kisebb Luxemburg is jócskán megelőzi.
Decemberben éves csúccsal robbantott a hazai kereskedésekben a Suzuki, így pár száz autóval megelőzte az egész évben jól teljesítő Fordot. Ugyanakkor 2009 legnépszerűbb hazai autója a Ford Focus. A magyarországi decemberi forgalomba helyezések 52,66 százalékkal estek vissza 2008-hoz képest a Jato Dynamics adatai szerint.
Novemberben 27,3 százalékkal több autót adtak el, mint egy évvel korábban, az európai autópiac ennek ellenére még 1,9 százalékkal elmarad éves szinten a 2008-as eredményektől – adta hírül a Jato Dynamics. Továbbra is élen a Golf, lendületben a Fiesta.
Az év első tizenegy hónapjában 60,50 százalékkal (86 667 autóval) 56 581 darabra csökkent az értékesítés a magyar autópiacon. Novemberben 63,3 százalékos volt a visszaesés, 3689 új autót adtak el a kereskedők. A márkák versenyében a múlt hónapban a Suzuki végzett az élen, a típusok versenyét a Suzuki SX4 nyerte – a Jato Dynamics adatai szerint. Meglepetésre az Audi bekerült a top 10-be. Éves szinten továbbra is vezet a Ford és a Focus.
Októberben is zuhant, az egy évvel korábbihoz képest 72,1 százalékkal 3590-re esett vissza a Magyarországon forgalomba helyezett új autók száma, az év első tíz hónapjában pedig 60,3 százalékkal 52 892-re csökkent a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég pénteken közétett legfrissebb adatai szerint.
Az év első tíz hónapjában 60,29 százalékkal (80 303 autóval) 52 892 darabra csökkent az értékesítés a magyar autópiacon. Októberben 72,1 százalékos volt a visszaesés, 3590 új autót adtak el a kereskedők. A márkák versenyében a múlt hónapban a Ford végzett az élen, a típusok versenyét a Suzuki SX4 nyerte – a Jato Dynamics adatai szerint.
A frankfurti autókiállítás alkalmából készített JATO-elemzés szerint az Európában eladott új autók átlagos szén-dioxid-kibocsátása alacsonyabb, mint valaha. Ez önmagában nem meglepő, annál inkább az, hogy a nagy darabszámban eladott modellek jobban befolyásolják a kizöldülést, mint az alternatív meghajtású járművek terjedése. Az országok versenyében hazánk a sor végén kullog.
A JATO Dynamics közzétette féléves közép-kelet-európai új autó eladási adatait. Az első félév eredményei drámaiak. Régiószerte csökkent a nagy darabszámban értékesítő márkák forgalma.
A JATO Dynamics legfrissebb adatai szerint a Volkswagen Golf visszaszerezte első helyét az autópiacon, míg a Volkswagen továbbra is birtokolja a legkedveltebb márka címet.